Julgranskottar

I höstas så plockade jag med mig ett gäng lite större tallkottar hem. Idag tog jag tag i saken med att göra de lite julfina så de kan pryda vår julgran.
 
Kottar, pensel och silvrigt glitter. Bara att börja måla, jag målade på insidan av "fjällen" eftersom jag ska sätta snöre i toppen av kotten.
 
Färdigmålade kottar som nu väntar på att torka så lite snöre kommer på dem. Ska använda sytråd har jag tänkt eftersom det inte ser lika klumpigt ut på kotten. Men hade nog varit snyggt med någon tunn tråd med färg också!
 
Pyssel | gördetsjälv, jul, julgranspynt, kottar, pyssel | |
#1 - - Elisabeth:

Jag tror Panduro har silverfärgad tunn tråd, om du har vägarna förbi Göteborg.

Svar: Ok, det går nog att få tag i här i Varberg också, det finns återförsäljare av panduro nämligen :) Testar med sytråd så får vi se om jag ångrar mig när det väl ska upp i julgranen :P
Ivelajn

#2 - - Erica F:

😄 Vad du är mysig!

Svar: :D Tack
Ivelajn

Upp