Julgransmatta

I år har vi bestämt att vi ska ha en julgran. Då behöver man ju en julgransmatta, det anser jag i alla fall. Så har köpt mig tyg och kantband för att sy mig en egen matta.
 
Steg ett var att få fram en mall i papper, först blev det lite fel då jag tänkte helt fel. Men man lär sig ju av sina misstag, fick fram en perfekt mall till slut. Vek tyget dubbelt och nålade fast mallen. Sedan var det bara att klippa.
 
Den blev ju rätt så rund faktiskt, nöjd! Då var det dags att nåla fast kantbandet.
 
Färdignålat. Symaskinen åkte fram för att göra sitt jobb. Sydde och nålade fast andra sidan av bandet innan jag sydde igen.
 
Så här blev det. Får se om jag orkar dekorera den på något vis. Det hade ju varit snyggt men får se om andan faller på någon dag. Om inte så är det ju bara julgranen som saknas, då får lampan flytta på sig.
 
Textil | jul, julgransmatta, sy | |
Upp