Tips: Trekantig presentask

Det är ju alltid trevligt att ge bort presenter lite tjusigt. Jag har tidigare tipsat om att göra en presentask, här kommer tips på hur man kan göra en trekantig ask.

presentask,pyssel,Ivelajn,trekant
Trekantsask i två utföranden.

presentask,trekant,Ivelajn,pyssel
Jag gjorde på två olika vis för att stänga asken med band. Den ena knöt jag runt (blå ask) och satte fast bandet med dubbelhäftande tejp på botten och sidorna. Den andra asken (orange) gjorde jag hål i locket och satte fast bandet på insidan. Det andra bandet fäste jag i skarven där man monterade ihop asken. Där jag hittade instruktionerna till asken hade de stängt den med hjälp av magneter.

mall_presentask,trekant,pyssel,Ivelajn
Här har ni mallen till asken som Jon fixade åt mig i AutoCad. Vi ville inte klippa i tidningen som mallen fanns i så Jon fixade en åt mig. Här är dock inte markering med var man viker på den spetsiga trekanten som är översta locket. Men där kan man ju göra som man vill. Jag satte fast det ena bandet under vikningen :)
Pyssel | ask, present, pyssel | |
Upp