Vårkjol

Det är lördagmorgon och jag är själv hemma hela dagen.
Vad ska jag göra?
Jo, jag vill sy mig något, en kjol kanske!


Här kommer det bilder från när jag sydde mig en vårig kjol utifrån instruktioner som jag hittade på nätet. Vill du också hitta gratis instruktioner till en kjol så sök på engelska i en sökmotor!

kjol, sy
Mäta ut rektanglar på tyget som ska bli ytterkjolen. Ja, tyget är ett påslakan (inköpt på jysk för 50:-)...!

kjol, sy
Sy ihop till et tub.

kjol, sy
Samma sak med fodret (som är gjort av det billigaste underlakanet på jysk för 20:-)

kjol, sy
Lägg ihop och sy ihop.

kjol, sy
Här sys det kanaler för resårbanden.

kjol, sy
Börja trä i dem, det tog en stund...

kjol, sy
Slutresultatet!

kjol, sy
Jag är supernöjd så firar med ett glädjeskutt :)
Textil | kjol, sy | |
Upp