Klänning

Jag tänkte jag skulle ta tag i mitt syintresse så gick till syaffären och köpte med mig en massa bra och ha saker. Sedan fick det bli en sväng till biblioteket och låna med sig sytidningar med mönster och leda reda på något kul och lätt att sy!

Alla nyinköpta prylar och två tidningar.


Färdigklippt mönsterpapper utifrån mönstret i tidningen. Det var bara en veckas låntid så fick börja direkt när jag bestämt vad jag skulle sy.


Lite tyg inhandlat, ett randigt med silverkänsla.


Mäta och nåla fast mönstret, det var inte lätt...


Utklippt och färdigt för att sys ihop!


Stryka i sömmarna fick jag göra, så både symaskin och strykbärda tog en hel del plats i köket under de veckor jag höll på med klänningen!


Färdigt resultat, rätt så nöjd faktiskt. Den blev lite för stor runt höftena om man ska kunna vara barbent under, den kanar ner. Men med leggings under så funkar det nog bättre :)


Stora ärmar, fickor på sidorna och dragkedja som är synlig på baksidan.

 
 
Textil | klänning, sy | |
#1 - - Annie Roos:

Den låter och ser avancerad ut, bra jobbat!

Svar: Det var inte jätteavancerat men har man aldrig sytt förut så är det svårt att hänga med i beskrivningen, de är ju inte övertydliga direkt... Men blev nöjd med resultatet :)
Ivelajn

#2 - - Christina Olsson:

Vad du kan, den blev ju jättesnygg!Sydde själv en gång i tiden, och då var det kul-
Ha det gott

Svar: Ja det är kul att sy! Har alltid velat ha en egen symaskin och fick ta över Jons mammas förra året :)
Ivelajn

Upp